Baza wiedzy
Jak aktywować - wygenerować - i zainstalować certyfikat SSL

 

Na samym początku zamów certyfikat SSL i go opłać. 


 

Jeśli ubiegasz się o wystawienie certyfikatu dla domeny np. “twojadomena.pl”, to będziesz potrzebował adresu e-mail “admin@twojadomena.pl”, bo tylko na taki adres przyjdzie potwierdzenie weryfikacji tej domeny!
Pamiętaj, aby utworzyć wcześniej skrzynkę o takim adresie na Twoim serwerze  - zobacz jak utworzyć pocztę e-mail na serwerach sStore.

 

 

Dzięki naszym mechanizmom usługa rejestracji i instalacji certyfikatu jest prosta i szybka.

Zapoznaj się z poniższymi krokami rejestracji i instalacji certyfikatu.

Zaloguj się do panelu Klienta w serwisie sStore.pl.




Na swoim koncie przejdź do zakładki: "Moje umowy".




Odszukaj usługę SSL i kliknij "Podgląd".




Wybierz opcję rejestracji certyfikatu oraz domenę, dla której certyfikat SSL ma być realizowany.



Kliknij "Dalej" tak jak jest to pokazane na grafice. Twoim oczom ukaże się formularz. Należy go wypełnić zgodnie z danymi, na które będzie rejestrowany certyfikat.



Bardzo ważnym elementem w formularzu jest adres e-mail. Przedrostek adresu musi zaczynać się na: admin, administratror, webmaster, postmaster, lub hostmaster - aby było prościej, zalecamy aby to był admin@twojaDomena.pl. Inaczej certyfikat nie zostanie zarejestrowany. Ważne jest także, aby w obu rubrykach : "Adres e-mail administratora" oraz "E-mail", był ten sam adres mailowy.

Adres e-mail stworzysz zgodnie z instrukcją w panelu administracyjnym sklepu wybierając z menu  "Narzędzia/Twoja poczta/Zarządzanie" .

Adres e-mail musi być utworzony przed rejestracją certyfikatu! 

Zobacz jak utworzyć pocztę e-mail na serwerach sStore.

 

 

Po wypełnieniu pól formularza kliknij "Dalej" i przejdź do rejestracji certyfikatu, a następnie "Rejestruj certyfikat".




Następnym krokiem jest aktywacja wniosku certyfikatu wraz z jego unikalnym numerem. Kliknij "Aktywuj wniosek".


Po aktywacji wniosku zobaczysz tabele, w której będziesz wklejał klucze SSL.



Teraz odbierz pocztę z utworzonego wcześniej adresu e-mail - admin@twojaDomena.pl. Możesz to zrobić logując się do programu pocztowego Roundcube, pod adresem www.TwojaDomena.pl/roundcube.





Po zalogowaniu się musisz odebrać dwa maile związane z certyfikatem. Pierwszy z nich dotyczy kontynuowania zamówienia, drugi dotyczy zatwierdzenia domeny certyfikatu i ma tytuł: "Approver E-Mail".

Kliknij w "Approver E-Mail", skopiuj kod autoryzacyjny i kliknij czerwony przycisk "Approve".

 



Zostaniesz przeniesiony na stronę, na której musisz wkleić skopiowany wcześniej kod, tak jak na grafice poniżej. Kliknij "Next".





Następnie otworzy się strona, na której zostaniesz poinformowany o poprawności zatwierdzonego kodu oraz rozpatrywaniu wniosku dotyczącego certyfikatu SSL.





Po kilku minutach, max. do kilku godzin, otrzymasz kolejnego maila pod tytułem "Potwierdzenie realizacji zamówienia".



Otwórz tego maila, będą w nim znajdować się bezpośredni i pośredni klucz certyfikatu.





Klucze te skopiuj i wklej w omawianej powyżej tabeli (w panelu klienta sStore). W lewej kolumnie umieść klucz bezpośredni certyfikatu. W prawej pośredni klucze SSL, potem kliknij "Zapisz".

 


Po zapisaniu kluczy pojawi się komunikat: "Certyfikat gotowy do instalacji". Zobaczysz także pozostałe klucze SSL.



Na samym dole strony kliknij "Zainstaluj Certyfikat".






Gratulacje Twój certyfikat został prawidłowo zainstalowany na serwerze.

Po zainstalowaniu certyfikatu na serwerze załącz szyfrowanie w swoim sklepie internetowym, w swojej stronie WWW.


W sklepie internetowym na oprogramowaniu sStore, zaloguj się do panelu administracyjnego "Konfiguracja/Administracja, system/Logowanie" i załącz (ustawiając TAK) wszystkie 3 pozycje związane z "Szyfrowaniem SSL".


Następnie musisz wyczyścić również cache kategorii i podkategorii, wybierając z menu "Konfiguracja/Administracja, system/Pamięć Cache".


 


Jeżeli certyfikat nie będzie wyświetlał się poprawnie należy zmienić adresy do problematycznych grafik w edytorze poprzez zakładkę: "Kod źródłowy" (symbol <>).

Zapoznaj się z naszym tematem pomocy w tym zakresie.


Na poszczególnych podstronach można to zweryfikować używając narzędzi wbudowanych w przeglądarkę. W przypadku Firefoxa skorzystaj ze skrótu klawiszowego konsoli WWW: Ctrl + Shift + K (F12). Wówczas pojawi się komunikat: "Wczytywanie mieszanej (niezabezpieczonej) prezentacyjnej treści". Odnośniki do takich grafik należy poprawić zgodnie z instrukcją.




Chcesz aby połączenie z Twoim sklepem internetowym było zawsze zaufane i bezpieczne?   Zamów certyfikat SSL

 


(3 głosów)

Oprogramowanie wspierające Helpdesk Kayako Fusion
W czym możemy pomóc?