Baza wiedzy: Certyfikaty SSL
Po podłączeniu certyfikatu SSL do sklepu adres https jest przekreślony - kłódka w przeglądarce jest przekreślona, dlaczego?

Jeżeli po podłączeniu do e-sklepu (zainstalowaniu na serwerze, na którym znajduje się e-sklep) do certyfikatu SSL i przełączeniu sklepu aby działał pod adresem https, widzisz w przeglądarce przekreślony na czerwono adres https lub kłódka w przeglądarce jest przekreślona, to znaczy że na Twojej stronie znajdują się niezabezpieczone, niektóre zasoby - jakieś grafiki, zdjęcia, banery reklamowe, banery reklamowe pochodzące z innych serwisów.

 

 

 

 

Najczęściej znajdują się one na stronie głównej w dodatkowych boxach  i w stopce strony.

 

 

 

 

 

Aby sklep pokazywał się Twoim klientom poprawnie w adresie https i aby wszystkie zasoby na stronie sklepu były zabezpieczone to musisz zmienić adresy www tych zasobów ( grafik, obrazków, banerów ).

Jeżeli w dodatkowych boxach masz takie obrazki i grafiki to musisz wybrać w menu Wygląd > Dodatkowe boxy i edytować box, w którym znajdują się takie obrazki, zmieniając w nich link, wg poniższych sugestii.

Po kliknięciu w edycję w dodatkowym ( dynamicznym ) boxie, kliknij w ikonę HTML w edytorze. Zobaczysz wtedy kod html, w którym musisz w linkach do grafik, usunąć nazwę domeny łącznie z http, pozostawiając jedynie pozostałą część linku - tak jak to pokazaliśmy na obrazkach poniżej.

1. Kliknij w ikonę HTML w edytorze. 

 

2. Usuń nazwę domeny łącznie z http, pozostawiając jedynie pozostałą część linku

 

 

 

 

Jeżeli na stronie masz banery pochodzące z innych serwisów to musisz ponownie pobrać z tych serwisów kody dla tych banerów, ale takie aby wyświetlały grafiki z linków zabezpieczonych ( czyli https a nie http ). Nowe kody banerów zmień na swojej stronie sklepu.

 

Gdy na stronie sklepu nie ma zasobów niezabezpieczonych  (grafik, obrazków, banerów z linków http) to adres www w przeglądarce ( po przejściu do obszarów zabezpieczonych w sklepie SSL-em , czyli koszyka, formularza logowania się ) powinien wyglądać tak jak na obrazku poniżej.

 

 

 

 

Chcesz aby połączenie z Twoim sklepem internetowym było zawsze zaufane i bezpieczne?   Zamów certyfikat SSL

 

 

(11 głosów)

Oprogramowanie wspierające Helpdesk Kayako Fusion
W czym możemy pomóc?