Od 25 września 2017 roku obowiązuje nowe webApi Allegro, podczas gdy stare webApi nie będzie już wspierane.
Jeżeli Twój sklep przestał poprawnie integrować się z Allegro, nie pobiera zamówień z Allegro i nie pozwala wystawić nowej aukcji, należy na nowo skonfigurować konto webApi w sklepie.
Jak skonfigurować nowe WebApi
1. Zaloguj się na swoim koncie Allegro, a następnie przejdź do Moje Allegro > Moje konto > WebApi > Informacje i ustawienia, a następnie skopiuj klucz WebApi.
2. Zaloguj się do panelu administracyjnego sklepu, a następnie przejdź do menu Aukcje > Konfiguracja modułu Allegro > Dodaj nowe konto webApi i wklej skopiowany klucz. Wprowadź również nazwę dla konta oraz numer kraju.
3. Kliknij link Zarządzaj aplikacjami Allegro, a następnie zaloguj się. Jeżeli korzystasz z tej strony po raz pierwszy, zostaniesz przekierowany na stronę Allegro. Kliknij Zgadzam się.
4. Kliknij przycisk Zarejestruj aplikację.
5. Wprowadź nazwę aplikacji Allegro, a w polu adres aplikacji wklej adres skopiowany z pola Adres aplikacji ze strony panelu sklepu. Jeżeli adres twojego sklepu to http://twojsklep.pl, jako adres aplikacji wpisz http://twojsklep.pl/ext/allegro.php. Zaznacz pole Zapoznałem się i akceptuję regulamin Api Allegro, a następnie kliknij Rejestruj. Odpowiednią postać adresu aplikacji przedstawia poniższy zrzut.
6. Skopiuj klucze z kolumn Client ID, Client Secret oraz Api key i wklej je do odpowiednich pól w panelu sklepu. Od teraz obowiązkowe jest również ustawienie statusu dla zamówień opłaconych i nieopłaconych.
7. Kliknij Zapisz. Zostaniesz przekierowany na stronę Allegro, na której musisz wyrazić zgodę na powiązanie konta Allegro z nową aplikacją.
8. Zostaniesz przekierowany na stronę panelu Twojego sklepu z informacją o poprawnie dodanym nowym koncie webApi. Aby można było z niego korzystać, kliknij przycisk Pobierz/aktualizuj kategorie.
Uwaga 1!
Jeżeli w zakładce Aukcje > Aukcje Allegro > Do wystawienia są aukcje, których jeszcze nie wystawiono, lub które się nie wznowiły, należy dla nich zmienić konto API na nowe. W tym celu zaznacz wszystkie aukcje, a następnie z rozwijalnej listy na dole strony wybierz opcję Zmień konto Api, wybierz nowo skonfigurowane konto i kliknij Wykonaj.
Uwaga 2!
Jeżeli wystawiasz aukcje z konta Allegro dla firm, należy uzupełnić warunki reklamacji i zwrotów w panelu Allegro. W tym celu zaloguj się na Allegro, kliknij Moje Allegro > Moja sprzedaż > Ustawienia sprzedaży > Warunki reklamacji, a następnie Dodaj warunki reklamacji. W analogiczny sposób postępuj przy dodawaniu warunków zwrotów. Możesz także stworzyć warunki gwarancji, ale ta opcja nie jest obowiązkowa.