Baza wiedzy
Jak przełączyć integrację z Allegro na nowe webApi po 25 września 2017 r.

Od 25 września 2017 roku obowiązuje nowe webApi Allegro, podczas gdy stare webApi nie będzie już wspierane. 

Jeżeli Twój sklep przestał poprawnie integrować się z Allegro, nie pobiera zamówień z Allegro i nie pozwala wystawić nowej aukcji, należy na nowo skonfigurować konto webApi w sklepie. 

Jak skonfigurować nowe WebApi

1. Zaloguj się na swoim koncie Allegro, a następnie przejdź do Moje Allegro > Moje konto > WebApi > Informacje i ustawienia, a następnie skopiuj klucz WebApi. 

 

2. Zaloguj się do panelu administracyjnego sklepu, a następnie przejdź do menu Aukcje > Konfiguracja modułu Allegro > Dodaj nowe konto webApi i wklej skopiowany klucz. Wprowadź również nazwę dla konta oraz numer kraju. 

 

3. Kliknij link Zarządzaj aplikacjami Allegro, a następnie zaloguj się. Jeżeli korzystasz z tej strony po raz pierwszy, zostaniesz przekierowany na stronę Allegro. Kliknij Zgadzam się. 

 

4. Kliknij przycisk Zarejestruj aplikację.

 

5. Wprowadź nazwę aplikacji Allegro, a w polu adres aplikacji wklej adres skopiowany z pola Adres aplikacji ze strony panelu sklepu. Jeżeli adres twojego sklepu to http://twojsklep.pl, jako adres aplikacji wpisz http://twojsklep.pl/ext/allegro.php. Zaznacz pole Zapoznałem się i akceptuję regulamin Api Allegro, a następnie kliknij Rejestruj. Odpowiednią postać adresu aplikacji przedstawia poniższy zrzut. 

 

6. Skopiuj klucze z kolumn Client ID, Client Secret oraz Api key i wklej je do odpowiednich pól w panelu sklepu. Od teraz obowiązkowe jest również ustawienie statusu dla zamówień opłaconych i nieopłaconych. 

 

7. Kliknij Zapisz. Zostaniesz przekierowany na stronę Allegro, na której musisz wyrazić zgodę na powiązanie konta Allegro z nową aplikacją. 

 

8. Zostaniesz przekierowany na stronę panelu Twojego sklepu z informacją o poprawnie dodanym nowym koncie webApi. Aby można było z niego korzystać, kliknij przycisk Pobierz/aktualizuj kategorie

 

Uwaga 1!

Jeżeli w zakładce Aukcje > Aukcje Allegro > Do wystawienia są aukcje, których jeszcze nie wystawiono, lub które się nie wznowiły, należy dla nich zmienić konto API na nowe. W tym celu zaznacz wszystkie aukcje, a następnie z rozwijalnej listy na dole strony wybierz opcję Zmień konto Api, wybierz nowo skonfigurowane konto i kliknij Wykonaj. 

 

Uwaga 2!

Jeżeli wystawiasz aukcje z konta Allegro dla firm, należy uzupełnić warunki reklamacji i zwrotów w panelu Allegro. W tym celu zaloguj się na Allegro, kliknij Moje Allegro > Moja sprzedaż > Ustawienia sprzedaży > Warunki reklamacji, a następnie Dodaj warunki reklamacji. W analogiczny sposób postępuj przy dodawaniu warunków zwrotów. Możesz także stworzyć warunki gwarancji, ale ta opcja nie jest obowiązkowa. 


(5 głosów)

Oprogramowanie wspierające Helpdesk Kayako Fusion
W czym możemy pomóc?