Podczas wysyłania newslettera, w którym jako rodzaj został wybrany tryb Informacje o produkcie sklep sprawdza, czy przynajmniej jeden produkt dodany do newslettera znajduje się na liście obserwowanych produktów u klienta. Jeżeli żaden klient nie obserwuje żadnego z produktów dodanych na liście Wybrane produkty, wysłanie newslettera się nie uda.
Na poniższym przykładzie przedstawiono rozsyłanie newslettera dotyczącego drukarki.
Kliknięcie przycisku Wyślij może zwrócić informację o tym, że jest 0 e-maili do wysłania i na kolejnej stronie nie będzie przycisku Wyślij, ponieważ nikt nie obserwuje produktu Drukarka.
W jaki sposób klient wybiera produkty do obserwacji?
Klient może dodawać produkty do obserwowanych na dwa sposoby:
1. Klikając przycisk Informuj mnie o zmianach na karcie produktu (Dostępne tylko dla zalogowanych klientów)
2. Zaznaczając interesujące go produkty na liście zakupionych produktów po złożeniu zamówienia w sklepie.
Pamiętaj również, że klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania e-maili o wybranych wcześniej produktach za pomocą panelu klienta w zakładce Powiadomienia o produktach.
Biorąc pod uwagę fakt, że informacje o produktach trafiają tylko do klientów, którzy są nimi zainteresowani, ilość rozesłanych e-maili jest z reguły mniejsza od liczby subskrybentów newslettera i klientów chcących otrzymywać newsletter. Jeżeli na przykład roześlesz informację tylko o produkcie Laptop, to przedstawiony wyżej klient nie dostanie Twojej wiadomości, ponieważ nie jest zainteresowany laptopem.