Baza wiedzy
Dlaczego mój sklep nie pobiera zamówień z Allegro?

Sklep internetowy na oprogramowaniu sStore (platforma sklepyWWW.pl ) pobiera zamówienia z aukcji serwisu Allegro tylko wtedy, gdy aukcja została wystawiona poprzez panel administracyjny sklepu. Klient z Allegro staje się wówczas klientem sklepu, a zamówienia z Allegro dodają się do listy zamówień w sklepie. Poza tym korygowane są od razu stany magazynowe. Dzięki temu całą swoją działalność masz pod lepszą kontrolą.

Jeżeli aukcje nie były wystawione poprzez panel sklepu, lecz bezpośrednio na Allegro, zamówienia z takich aukcji nie zostaną pobrane do sklepu. Tak samo będzie, gdy aukcja zakończy się i nie zostanie wznowiona przez sklep, ale w serwisie Allegro.

Aby jednak mechanizm zadziałał prawidłowo, musisz pamiętać o kilku faktach, o których mowa poniżej.

1. Aukcje, które zostały wystawione przez sklep, znajdują się na liście aukcji w sklepie w zakładce "Sprzedaję".

 

 

2. W przypadku zakończenia danej aukcji, sklep potrafi wystawić ją ponownie. W tym celu należy dla wybranej aukcji zaznaczyć opcję "Wystaw po zakończeniu".

 

 

3. Pobranie zamówienia oraz wystawianie aukcji może nastąpić z pewnym opóźnieniem, gdyż zależy to od terminów włączania się specjalnego mechanizmu do obsługi aukcji. W większości sklepów mechanizm ten włączany jest trzy razy na dobę.

Jeżeli chciałbyś, aby mechanizm w Twoim sklepie pobierał zamówienia i wystawiał aukcję częściej niż trzy razy na dobę (np. co 60 minut), możesz zamówić Usługę CRON ».

4 W aukcjach wystawionych przez sklep należy unikać wykonywania edycji w panelu Allegro. W szczególności dotyczy to włączenia opcji wznawiania po zakończeniu aukcji.

5. Aukcja wystawiona lub wznowiona przez panel Allegro nie jest aukcją wystawioną przez sklep, tylko przez serwis Allegro nawet, jeśli wygląda tak samo, jak oryginalna. W celu upewnienia się, że z aukcji zostaną pobrane zamówienia, sprawdź czy aukcja znajduje się na liście opisanej w punkcie 1.

 

Z technicznego punktu widzenia sklep, w celu pobrania zamówienia, musi umieć skojarzyć daną aukcję z produktem w sklepie. Mówiąc prościej - sklep musi wiedzieć, co jest wystawione na aukcji. W momencie wystawiania aukcji sklep zapisuje sobie w swojej bazie numer produktu i numer aukcji. Dzięki temu jest w stanie zidentyfikować jaki produkt został przez klienta kupiony na Allegro.

Istnieje możliwość pobrania zamówienia z aukcji, która nie została wystawiona przez sklep. Aby ta operacja się udała, należy na końcu tytułu aukcji dodać identyfikator produktu poprzedzony znakami "SSP:".

Dla przykładu:
Koszulka zielona w kropki SSP:341

Z aukcji o takim tytule zostaną pobrane zamówienia, w których będzie widoczny zakupiony produkt numer 341. Oczywiście stan magazynowy tego produktu zostanie odpowiednio zmodyfikowany.

 

Zobacz też:

(4 głosów)

Sklep internetowy na oprogramowaniu sStore to bardzo funkcjonalny, profesjonalny a za razem prosty w obsłudze sklep. Nasze sklepy internetowe od lat uznawane są za jedne z najlepszych oraz najtańszych systemów na rynku. Oferta naszej platformy jest skierowana do ludzi, którzy cenią sobie wygodę, prostotą obsługi, stały rozwój oprogramowania oraz pomoc techniczną wtedy, kiedy jej potrzebują.
Sklepy stworzone za pomocą naszego oprogramowania zapewniają wysoką skuteczność sprzedaży – posiadają integrację z Allegro.pl, hurtowniami, porównywarkami cen i bazarami.
Sklep internetowy - program sklepu - służy do prowadzenia sprzedaży towarów i usług w Internecie. Zapraszamy do zapoznania się z pełną specyfikacją naszego programu Sklep internetowy sStore.

sStore © 2019.
Oprogramowanie wspierające Helpdesk Kayako Fusion
W czym możemy pomóc?