Baza wiedzy
W jaki sposób tworzona (obliczana) jest cena produktu w sklepie internetowym działającym na oprogramowaniu sStore (platforma sklepyWWW.pl)?

Dla każdego produktu sklep oblicza cenę. Aby w pełni zrozumieć proces i kolejność czynności, jaką wykonuje sklep, przeczytaj poniższe uwagi.

Cena widziana przez klienta w sklepie, a co za tym idzie - cena produktu w złożonym zamówieniu, zależy od kilku czynników. W pierwszej kolejności możemy ustalić, czy klient w ogóle ma zobaczyć cenę. Sklep ma możliwość zablokowania wyświetlenia ceny dla niezalogowanych klientów. Sam fakt logowania może również być zablokowany. Jest to więc sposób na to, aby strona sklepu była jedynie ukazaniem oferty towarowej.

 

Aby zablokować pokazywanie cen:

1. Z menu Konfiguracja > Asortyment wybierz pozycję Ustawienia produktów.

2. Odszukaj opcję Wyświetlaj cenę również klientom niezalogowanym i ustaw ją w pozycji "Nie".

 

Ponadto jest możliwość, aby dla każdego produktu z osobna zablokować możliwość wyświetlania ceny. W tym celu podczas edycji produktu zaznacz opcję Zapytaj o cenę. Zwróć uwagę, że taki produkt nie może zostać przez klienta kupiony w sklepie.

 

Produkty, których cena nie została zablokowana, oraz dla klientów, którzy mogą je oglądać, proces obliczania ceny końcowej dla zamawianego produktu jest opisany poniżej. Zwróć uwagę na kolejność uwzględniania poszczególnych elementów, które mogą modyfikować ceny.

 

1. Podstawowa cena produktu

Jest ustawiana podczas edycji produktu. Jest to cena netto, która po podaniu stawki podatku jest przeliczana na cenę brutto.

 

2. Marża

Ten parametr jest również ustawiony podczas edycji produktu. Marża oznacza procentowy wzrost (lub spadek) ceny podstawowej. Podczas edycji produktu jest widoczna cena końcowa brutto, jaka będzie widoczna dla klienta na tym etapie.

UWAGA !!! Marża ustawiana podczas importowania produktów z hurtowni nie ma nic wspólnego z marżą ustawianą podczas edycji produktu. Import z hurtowni NIE ZMIENIA marży ustalonej w tym miejscu.

 

3. Promocje

Dodawanie produktu do promocji jest możliwe na liście produktów poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku.

Klient, który odwiedza strony sklepu widzi cenę regularną, która jest skreślona jako nieaktualna, a obok cenę promocyjną, która ma zachęcić do dokonania zakupu.

Edycji parametrów promocji dokonujemy w menu Marketing i reklama > Promocje.

Promocję można ustalić na dwa sposoby. Zmiana sposobu przyznawania promocji jest dokonywana w panelu sklepu, w menu Konfiguracja > Asortyment > Ustawienia produktów, poprzez ustawienie parametru Przeliczanie cen promocyjnych jako procent ceny produktu.

Uwaga!!!
 - Ustawienie "NIE" spowoduje, że cena wpisana jako promocyjna, będzie stała i ostateczna, czyli niezależna od ceny podstawowej oraz ustawionej marży.
 - Ustawienie "TAK" sprawi natomiast, że cena promocyjna będzie każdorazowo obliczona jako procentowy spadek ceny regularnej zmodyfikowanej przez ustaloną marżę.

 

4. Opcje produktów

Dla każdego produktu możemy określić dodatkowe parametry, które dokładniej zdefiniują wybraną przez klienta wersję produktu. Wybranie danej opcji może wiązać się z dodatkową opłatą, lub upustem ceny, jaką zapłaci klient. Ta dodatkowa kwota zostanie dodana (lub odjęta) cenie produktu obliczonej według zasad opisanych wyżej.

Aby stworzyć / edytować opcję, z menu Produkty i kategorie wybieramy pozycję Opcje produktów.

Natomiast dodać i ustawić opcje w samym produkcie mozemy w edycji produktu, w zakładce Opcje.

 

5. Kupony rabatowe

Jest to sposób na obniżenie cen produktów poprzez udostępnienie (lub sprzedanie) klientowi specjalnego kodu. Kod wpisuje się w koszyku i jest widoczny po jego zatwierdzeniu jako kod, a w podsumowaniu koszyka jako rabat.

W panelu administracyjnym, w gotowym zamówieniu, w którym użyto kuponu, jest możliwość dokładnego określenia kwoty rabatu przypisanego dla konkretnego produktu, wraz z użytym przez klienta kodem.

 

Zobacz też:

 

6. Grupy klientów

Każdego klienta, który jest zarejestrowany w sklepie możemy przypisać do grupy rabatowej. Oznacza to zezwolenie na dokonanie przez niego zakupów po obniżonej cenie. Przypisać klienta do grupy rabatowej możemy w edycji profilu klienta, wybierając jedną z pozycji przy opcji Grupa rabatowa.

Klient wpisany do grupy, po zalogowaniu do sklepu, widzi ceny produktów z przyznanym rabatem. Cena regularna jest wówczas skreślona jako nieaktualna, a obok pojawia się cena z marżą (cena rabatowa). Nie oznacza to jednak, że wszystkie produkty zostaną kupione po cenie obniżonej. Warunkiem obniżenia ceny jest dokonanie zamówienia na określoną kwotę. Tą minimalną kwotę oraz ilość produktów, również można ustalić podczas edycji grupy klientów.

Klient zapisany do grupy może mieć możliwość kupienia produktów po cenie bez marży (opisanej tu w punkcie 2). Aby mu to umożliwić, należy wyłączyć opcję Pokaż ceny z marżą podczas edycji grupy.

Nie wszystkie produkty muszą być objęte promocją związaną z grupą klientów. Sklep umożliwia dokładne zdefiniowanie które produkty są objęte takim upustem.

Uwaga!!! Rabat z grupy klientów nie obniża kwot wynikających z opcji produktów (opisanych tu w punkcie 4).

 

Zobacz też:

 

7. Rabat od ilości produktów

Podczas edycji produktu można zdefiniować obniżenie ceny produktu w zależności od ilości, jaką kupi klient. Przekroczenie danego progu oznacza, że cena pojedynczego produktu będzie mniejsza o określony procent.

Uwaga!!! Ten rabat obniża cenę uwzględniającą promocję i marżę (opisaną w punkcie 2 i 3). Nie uwzględnia natomiast ceny wynikającej z opcji (opisanej w punkcie 4).

 

8. Modyfikacja ceny poprzez wybraną płatność

Niektóre moduły płatności mają funkcję modyfikowania cen w zamówieniu. Służy to jako rekompensata za prowizję pobieraną przez zewnętrzne serwisy płatności online.

 

9. Rabat od wartości zamówienia (progi rabatowe)

Sklep posiada funkcję obniżenia wartości zamówienia o określony procent ceny, jeżeli całkowita wartość przekracza pewną kwotę. Progi rabatowe ustala się w panelu administracyjnym sklepu, w menu Marketing i reklama > Rabaty > Progi rabatowe.

Zobacz też:

 

10. Darmowa wysyłka

W panelu administracyjnym sklepu, w menu Konfiguracja > Sprzedaż > Przesyłki i pakowanie jest możliwość ustalenia zwolnienia od opłaty za przesyłkę po przekroczeniu przez klienta określonej sumy zamówienia. Podczas ustalenia zwolnienia z opłaty za przesyłkę zostanie uwzględniona wartość zamówienia po wszystkich modyfikacjach wynikających z poprzednich punktów. Do wartości zamówienia zostaną więc wliczone opłaty za opcje produktu oraz odjęte wszystkie poprzednie rabaty.

Warto zwrócić uwagę, że w tej części panelu administracyjnego można ustalić jeszcze kilka innych ważnych parametrów związanych z przesyłkami. Złe ustawienie parametrów w tym miejscu jest często przyczyną problemów związanych z ustaleniem kosztów przesyłki.

 

Wszystkie rabaty i dopłaty opisane w punktach 5 - 9) są widoczne już w koszyku w podsumowaniu cen jako pozycja o nazwie "Rabat". Po przejściu na stronę potwierdzającą zamówienie, kwota rabatu lub dopłaty zostanie rozdzielona pomiędzy produkty, obniżając lub zwiększając ich ceny. Po dokonaniu zamówienia przez klienta, właściciel sklepu zobaczy gotowe, przeliczone ceny produktów.

(7 głosów)

Wypróbuj sklep za darmo i bez zobowiązań!

Masz pytania? Zadzwoń 733 803 801, Pogadaj na live chacie, Napisz do nas
Copyright © 2008-2020 sStore. Wszystkie Prawa Zastrzeżone.
Strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zobacz więcej.

Od 12 lat tworzymy i projektujemy profesjonalne sklepy internetowe. E-sklepy są zakładane na naszej platformie sklepowej SKLEPYWWW.PL, na której każdy może wybrać gotowy sklep internetowy dla swojej branży. Oprogramowanie sklepu internetowego posiada mnóstwo integracji, między innymi z Allegro, hurtowniami - dropshipping, systemami płatności, firmami kurierskimi, porównywarkami cen, Facebookiem oraz z wieloma innymi serwisami i systemami. A to wszystko w najlepszych cenach na rynku!

Od początku również zajmujemy się profesjonalnym pozycjonowaniem sklepów internetowych i stron WWW. Dzięki naszemu doświadczeniu i możliwościom wypromujesz w Google swój e-sklep lub stronę WWW. Znamy się ma marketingu internetowym, pomożemy Ci w kampaniach Google AdWords (teraz Google Ads), promowaniu na Facebooku i w porównywarkach cen a także w internetowych pasażach handlowych.

Z nami rozpoczniesz oraz rozkręcisz swój własny e-biznes!

Oprogramowanie wspierające Helpdesk Kayako Fusion