Aby rozwiązać ten problem należy przede wszystkim sprawdzić poprawność danych w konfiguracji modułu Allegro w sklepie. Muszą to być dokładnie te same dane, za pomocą których użytkownik loguje się do serwisu Allegro.pl. Warto również sprawdzić ważność klucza WebApi. W tym celu należy zalogować się do swojego konta Allegro, kliknąć Moje konto -> WebApi -> Informacje i ustawienia.
Jeżeli sklep znajduje się na zewnętrznym serwerze (nie na serwerach firmy sStore), to trzeba upewnić się (wysyłając zapytanie do administratora serwera) czy na pewno przydzielono odpowiednią ilość pamięci dla hostingu. Powinna ona wynosić 192 MB dla PHP. Aby moduł Allegro w sklepie działał poprawnie, pamieć dla PHP na serwerze powinna tyle właśnie wynosić. W innym wypadku może pojawić się problem z pobieraniem pliku kategorii Allegro, ponieważ kategorii jest wiele i plik zawierający kategorie ma duży rozmiar.