Metatagi są ważne dla pozycjonowania i służą do przekazywania wyszukiwarkom dodatkowych informacji na temat strony WWW. Pozwalają one na dostarczanie informacji różnym systemom klienckim, z których każdy interpretuje tylko te informacje, które rozumie, natomiast pozostałe ignoruje.
Aby ustawić główne metatagi dla strony sklepu należy wprowadzić odpowiednie wpisy w panelu administracyjnym sklepu w dziale Konfiguracja > Ustawienia podstawowe > w pozycjach Tytuł dla wyszukiwarek (title), Opis dla wyszukiwarek (description), Słowa kluczowe dla wyszukiwarek (keywords).
Metatagi możesz też dodawać w produktach. W tym celu przejdź do menu Produkty i kategorie > Lista produktów i kategorii i wybierz jakiś produkt do edycji.
Przejdź na kartę Opis i rozwiń opcję Metatagi dla wyszukiwarek
W analogiczny sposób metatagi można dodawać do stron informacyjnych. Podczas tworzenia strony, przejdź na zakładkę Wyszukiwarki
Jeśli używasz metatagów w celu pozycjonowania, zapoznaj się również z naszym pokrewnym tematem Wytyczne firmy pozycjonującej - optymalizacja sklepu.