Po wylogowaniu się klienta ze sklepu pamięć zostaje skasowana. Koszyk jest już wyczyszczony i nie ma w nim żadnych zakupów. Sklepy od wersji 4.3.0 zapisują zawartość koszyków wylogowanych klientów w module Koszyki klientów.
Przy kolejnym logowaniu się do sklepu, zawartość koszyka zostanie zaimportowana i dzięki temu klient może dokończyć zakupy niezależnie od urządzenia. Na przykład klient doda produkty do koszyka logując się na smartfonie, a zakup dokończy za pomocą przeglądarki na komputerze. Po zalogowaniu się, zawartość koszyka zostanie przywrócona automatycznie.
Zawartość koszyków swoich klientów możesz sprawdzić za pomocą menu Klienci i zamówienia > Koszyki klientów.
Klikając w przycisk Edytuj w kolumnie Akcja przy wybranym koszyku, będziesz mógł sprawdzić jego zawartość.
Kliknięcie w przycisk Edytuj przy produkcie pozwoli na wyświetlenie dodatkowych informacji o nim, takich jak jego ID, nazwę oraz w ilu koszykach innych klientów się znajduje.
Jeżeli klient podczas dodawania produktów do koszyka nie zaloguje się na swoje konto, to zawartość jego koszyka będzie pamiętana w przeglądarce internetowej. Jeżeli taki klient wyczyści pamięć przeglądarki, zawartość jego koszyka zostanie utracona. Nie będzie również możliwości dokończenia zakupów za pomocą innej przeglądarki lub urządzenia.
Jak usunąć cache i pamięć podręczną na przykładzie Google Chrome:
- Po otwarciu przeglądarki wciskamy jednocześnie skrót CTRL+SHIFT+DELETE.
- Zaznacz Elementy, które chcesz wyczyścić oraz okres, np. czyszczenie z ostatniego tygodnia.