Ten komunikat pojawia się w przypadku klienta nie posiadającego zarejestrowanego konta (gdy złożył zamówienie bez rejestracji). Gdy klient złoży zamówienie bez rejestracji w systemie tworzy się "utajnione" konto klienta. Konto to jest tworzone, by przypisać zamówienie do klienta. Hasło do tego konta nie jest jawne, nie jest wysyłane ani do klienta, ani do administratora. Aby przekształcić konto w "jawne" należy zminić hasło (wygenerować z zaznaczeniem funkcji "wyślij e-mail do klienta").
Drugim powodem może być długie nie logowanie się klienta do systemu.
Sposobem na uaktywnienie konta jest zalogowanie się klienta na konto, jeżeli jest to konto klienta zarejestrowanego (ewentualnie można wygenerować nowe hasło).
Ustawienia te zmieniamy w edycji klienta w zakładce Klienci i zamówienia > Klienci. Generowanie hasła znajduje się u dołu strony, poniżej opcji przypisania do grupy rabatowej.