Baza wiedzy
Jak reklamować i promować sklep internetowy

Aby sklep internetowy zaczął zarabiać musi być reklamowany - promowany. Klientów do sklepu można pozyskać z:

  • wyszukiwarek internetowych, przede wszystkim z wyszukiwarki Google

  • porównywarek cen

  • dzięki promocji w serwisie Allegro.pl

  • pasażów handlowych, e-centr handlowych

  • katalogów sklepów

  • promocji w portalach, między innymi w Facebooku

     

 

W jaki  sposób to zrobić?

1. Ruch z wyszukiwarki   Google można pozyskać na dwa sposoby  - zalecamy korzystanie z obu jednocześnie:

  • Pozycjonowanie - uzyskanie jak najwyższych pozycji w wyszkukiwarce na słowa kluczowe (frazy) ważne dla naszej branży sklepu

  • Linki sponsorowane  Google  - reklamy pokazujące się nad wynikami wyszukiwań oraz po prawej stronie nich

     

Nasza firma oferuje usługi:

Można też zlecić pozycjonowanie innej firmie, lub można także ustawić sobie kampanię reklamową w Google samemu (www.adwords.com), lecz potrzebne jest pewne doświadczenie, aby optymalnie ustawić taką kampanię w celu uzyskania dobrego efektu za jak najniższą cenę.


 

 

2. Porównywarki cen darmowe oraz płatne

Aby dodać swoją ofertę do porónywarek cen należy zarejestrować się w serwisie danej porównywarki i dodać link ze swojego sklepu z ofertą w formacie XML. Linki do plików XML znajdują się w panelu administracyjnym Twojego sklepu w dziale Marketing i reklama -> Integracje -> Porównywarki cen, przy każdej wymienionej porównywarce znajduje się link, który np. dla porównywarki Ceneo wygląda tak http://nazwa-Twojego- sklepu.pl/porownywarki/szoker.php.

Najpopularniejsze porównywarki  są płatne lecz warto z nich korzystać ponieważ często generują duży ruch w sklepie, a większy ruch to przeważnie większa sprzedaż. W tym serwisie można znaleźć listę płatnych oraz darmowych a także branżowych porónywarek cen -> www.porownywarki.info 



 

 

3. Aukcje Allegro.pl 


Dzięki integracji sklepu z serwisem Allegro.pl można zdobyć nowych klientów. Często klienci przed zakupem pytają się o produkty, w odpowiedzi można wysyłać im informacje o pełnej ofercie i link do własnego sklepu.

Każdy klient kupujący w serwisie Allegro.pl jest też automatycznie dopisywany do bazy sklepu, dzięki temu następne zakupy może robić już bezpośrednio w sklepie. Aby integracja sklepu z Allegro.pl działała trzeba skonfigurować sklep zgodnie z instrukcją 


 

4. Pasaże handlowe, e-centra handlowe

To serwisy, w których można zarejestrować się i dodać ofertę swojego sklepu (dzięki plikom XML, często takim samym jak XML z popularnych porównywarek np. Ceneo, Nokaut). Oferta w tych serwisach jest eksponowana i odwiedzający taki serwis może zainteresować się naszym produktem i przejść do sklepu.

W tym serwisie można także znaleźć listę pasaży handlowych, e-centr handlowych  -> www.porownywarki.info .


 

5. Katalogi sklepów, katalogi  stron 

Warto dodać swój sklep do popularnych katalogów sklepów oraz do katalogów stron internetowych. Dzięki temu nasz sklep będzie bardziej widoczny dla użytkowników internetu oraz w wyszukiwarce Google.

Dzięki linkom, które będą pochodzić z popularnych katalogów Google będzie lepiej oceniało nasz sklep przy ustalaniu pozycji w wynikach wyszukiwania dla naszej branży.

W tym serwisie można znaleźć listę katalogów sklepów i katalogów stron www  ->  www.katalogisklepow.pl

 

 

6. Promocja sklepu w portalach, sklep na Facebooku, strona na Facebooku 

Oprogramowanie sklepu posiada moduł do utworzenia aplikacji sklepu na Facebooku - sklep na Facebooku .

Facebook nie pobiera żadnych opłat za sklep na Facebooku ani sprzedaż produktów. Nie trzeba też wystawiać produktów na Facebooku, ponieważ w serwisie Facebook  wyświetla nasz cały sklep ze wszystkimi produktami. Aby zainstalować sklep na Facebooku należy postępować zgodnie z instrukcją

Jeżeli ma się z tym jakiś problem to można zlecić nam instalację sklepu na Facebooku - założenie sklepu na Facebooku 

Można też założyć stronę na Facebooku i dzięki przyciskom umieszczonym w sklepie "Lubię to", zbieramy fanów, którzy mogą polecać nasz sklep. Można dodać widget na stronę sklepu z ilością naszych fanów, którzy mogą nas polecać, i z którymi mamy stały kontakt.

Proszę zobaczyć jak dodaliśmy widget z Facebooka na naszą stronę demo sklepu -> www.demo.sstore.pl  

 

 

 

Zapraszamy do dołączenia do naszych fanów, proszę kliknąć w "Lubię to"

 

 

 

 

Należy pamiętać, że bez reklamowania sklepu nie odniesiemy sukcesu w e-biznesie, bez reklamy nasz sklep nie będzie zarabiał na siebie!

Każda złotówka wydana na reklamę powinna się zwrócić z zyskiem! 

  

 

 

 

 

(5 głosów)

Komentarze (0)
Oprogramowanie wspierające Helpdesk Kayako Fusion