Promowanie sklepu internetowego za pomocą porównywarki cen polega w pierwszej kolejności na zawarciu umowy zdaną porównywarką cen, jak na przykład e-ceny.pl. Porównywarki cen są dobrze pozycjonowane w wyszukiwarkach internetowych takich jak Google, więc promocja e-sklepu w porównywarce cen może znacząco wpłynąć na ruch w sklepie. Ponadto zwiększysz swoje szanse, że klienci trafią właśnie do Ciebie, gdyż swoje poszukiwania odpowiedniego produktu rozpoczynają właśnie od porównania cen, lub znalezienia sklepu w najbliższej okolicy.
Korzystanie z większości porównywarek wiąże się z opłatami, są one jednak stosunkowo niewielkie w porównaniu do zysku, jaki może przynieść promocja sklepu. Proszę zapoznać się z cennikiem naszej porównywarki.
Aby dodać sklep do e-ceny.pl, zarejestruj się w niej na stronie http://e-ceny.pl/sprzedawca/signup.html i wypełnij poniższy formularz, który znajdziesz również w stopce porównywarki E-ceny pod linkiem Dodaj sklep.
Po wypełnieniu formularza rejestracji otrzymasz link aktywacyjny, który należy potwierdzić. Jeżeli nie otrzymałeś e-maila od e-ceny.pl, sprawdź folder SPAM w Twojej poczcie.
Aby podłączyć sklep do dowolnej porównywarki cen, musisz podać odpowiedni plik XML z ofertą sklepu. Możesz go znaleźć w panelu administracyjnym sklepu w menu Konfiguracja > Integracje > Porównywarki cen.
Skopiowany odnośnik wklej do panelu sprzedawcy, który znajdziesz w stopce porównywarki pod linkiem Panel sprzedawcy. Następnie przejdź na kartę Integracje > Integracja sklepu, wybierz typ pliku XML Starcode XML i wklej link.
Po zarejestrowaniu sklepu musi on zostać zaakceptowany przez moderatora porównywarki e-ceny.
Ponadto niektóre porównywarki, takie jak Ceneo oferują program tworzenia opinii o sklepie, np. Ceneo - zaufane opinie. Jeśli chcesz dodać zaufane opinie w sklepie, zapoznaj się z tą instrukcją.